Spolužáci ze školy začali nejdříve provozovat běžný on-line obchod s oblečením známých značek, ale to nikam nevedlo. Pak se začali specializovat na dovoz a on-line prodej módních doplňků z Číny.

Po škole nejdříve nastoupili jako zaměstnanci, ale po čase usoudili, že lepší bude podnikat. Založili si e-shop s oblečením, jako je Adidas, Nike aj. Příliš se nelišil od jiných internetových obchodů zaměřených na konfekční módu. Provozovali ho rok, vynakládali na jeho chod velké úsilí, přesto se jim ale nevyplácel. Vydělat mohli pouze na své prodejní marži, do dodavatelských cen ale nijak zasahovat nemohli. Pak si založili vlastní značku módních doplňků, jako jsou tašky nebo peněženky. Nejdříve měli pár objednávek denně, dnes je počítají ve stovkách a o Vánocích v tisících. Aktuálně zaměstnávají kolem dvaceti lidí a své zboží prodávají v pěti státech. Rozšířili sortiment.

Vzrůstající nároky na provoz firmy spolužáci nejdříve financovali z kontokorentu, aby si následně sjednali u stejné banky provozní úvěr. A nejenom ten, protože potřebují větší prostory, rozhodli se na hypotéku pro podnikatele koupit starý hostinec nedaleko jejich firmy, který opraví a počítají s ním jako se sídlem firmy.

I když prudký růst jejich podnikání stále trvá a chystají se dobýt další trhy, zůstávají obezřetní. Vyvracejí názor mnohých, že e-shop je zlatý důl, který lze zvládat v pohodě i vedle jiné práce. To je podle nich velký omyl, protože e-commerce je dnes vysoce konkurenční prostředí. Je nutné mít všechno pečlivě naplánované, nebát se spolupracovat s profesionály a podmínkou je i kvalitní IT prostředí. Navazovat musí logistika, expedice, marketing, cenotvorba, čemuž všemu je nutné se věnovat naplno.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here